Browse
Recent Submissions
Item ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА: КАДРИ, ПРАЦЯ, ОПЛАТА Й ОПОДАТКУВАННЯ, ЗВІТНІСТЬ(Сталий розвиток економіки, 2025-05-05) Наталія Оляднічук, Оксана Крочак, Альона Кецкало; Nataliya Olyadnichuk, Oksana Krochak, Alyona KetskaloУ статті досліджується обліково-аналітичне забезпечення діяльності сільськогосподарських підприємств в частині управління кадрами, обліку праці, її оплати, оподаткування та формування і подання звітності. Проаналізовано теоретичні аспекти формування обліково-аналітичного забезпечення сільськогос подарського підприємства та охарактеризовано її основні компоненти: облік, аналіз і контроль. Досліджено основні вектори формування обліково-аналітичного забезпечення сільськогосподарського підприємства в частині кадрової політики, обліку праці, її оплати та оподаткування, звітності. Запропоновано алгоритм формування обліково-аналітичного формування кадрового потенціалу, праці, її оплати й оподаткування та звітності. Розроблено рекомендації щодо комплексного підходу до удосконалення процедур і методів організації праці, її оплати й оподаткування задля підвищення якості обліково-аналітичного забезпечення задоволення інформаційних потреб зацікавлених користувачів та прийняття обгрунтованих управлінських рішень. The article studies the accounting and analytical support of the activities of agricultural enterprises in terms of personnel management, labor accounting, its payment, taxation and the formation and submission of reports. The theoretical aspects of the formation of the accounting and analytical support of an agricultural enterprise are ana lyzed and its maincomponents are characterized: accounting, analysis and control. Insufficiently researched issues regarding the accounting of the personnel potential of the enterprise and its documentary reflection are identified. During the study, general scientific methods of analysis and synthesis, a systematic approach, a comparative analysis of scientific hypotheses of accounting and analytical support, a documentary method, a method of systematizing the pro cess of forming accounting and analytical support were used in order to form an effectivepersonnel strategy, provide social guarantees to employees, minimize tax risks and stabilize the financial policy of the enterprise. The main vectors of the formation of accounting and analytical support of an agricultural enterprise in terms of personnel policy, labor accounting, its payment and taxation, and reporting were investigated. An algorithm for the formation of accountingand analytical formation of personnel potential, labor, its payment and taxation and reporting is proposed, using mod ernsoftware products for processing and generalizing accounting data. Recommendations have been developed for a comprehensive approach to improving procedures and methods of organizing labor, its payment and taxation in order to improve the quality of accounting and analytical support for agricultural enterprises, meet the information needs of interested users and make informed management decisions. The results of the scientific study confirm the need to improve the accounting and analytical support of an agricultural enterprise regarding personnel, labor, its payment and taxation, the formation and submission of reports in the context of a modern and strategic socio-economic environment.Item ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗРАХУНКІВ З ДЕБІТОРАМИ ТА ЙОГО УДОСКОНАЛЕННЯ(Полтавський державний аграрний університет (25 березня 2025 р.). Полтава, 2025., 2025-03-25) Наталія Оляднічук, Ольга Підлубна; Nataliya Olyadnichuk, Olha PidlubnaОблікове забезпечення розрахунків з дебіторами передбачає формування системи документів, основні з яких: договір з контрагентом, накладна, рахунок фактура, товарно-транспортна накладна, податкова накладна, акт виконаних робіт (наданих послуг), акт звірки взаєморозрахунків, платіжні документи (банківські виписки, касові ордери). Облікове забезпечення розрахунків з дебіторами має глибоку практичну цінність, оскільки сприяє фінансовій стабільності підприємства, покращує контроль за боргами, знижує ризики неплатежів або їх прострочення та підвищує ефективність управління дебіторською заборгованістю.Item Удосконалення обліково-аналітичного забезпечення об’єктів інтелектуальної власності(Агросвіт. 2025., 2025-02-17) Василь Андрусяк, Людмила Крачок, Наталія Оляднічук; Vasyl Andrusiak, Lyudmila Krachok, Nataliya OlyadnichukУ статті досліджено теоретичні аспекти та практичні підходи щодо обліково-аналітичного забезпечення об'єктів інтелектуальної власності. Встановлено, що використання суб'єктами господарювання сучасних продуктів інтелектуальної власності вимагає удосконалення теоретико-практичного підгрунтя та розширення методичних підходів щодо обліково-аналітичного відображення інтелектуального капіталу та забезпечення високоефективних результатів їх використання. Висвітлено методи оцінки результатів інтелектуальної діяльності за чітко встановленою процедурою на певну дату і для конкретних цілей. Наголошено на необхідності реєстрації винаходу та внесення до Реєстру прав об'єктів інтелектуальної власності. Охарактеризовано процес зарахування на баланс підприємства об'єкта інтелектуальної власності та його документальне відображення. Розроблено алгоритм обліково-аналітичного забезпечення об'єктів інтелектуальної власності для задоволення потреб зацікавлених користувачів та прийняття обгрунтованих управлінських рішень.Item Облік, аналіз і контроль – основні інструменти управління підприємством(ДЕРЖАВНИЙ БІОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ, м. Харків, 2025-03-06) Наталія Оляднічук; Nataliya OlyadnichukРаціоналізація бухгалтерського обліку дозволяє вдосконалювати облікові процеси, структуру та наповнення документального супроводу, покращувати взаємозв’язок первинної облікової інформації з аналітичною та синтетичною, підвищувати ефективність та професіоналізм облікових працівників, забезпечувати синхронізацію та оптимізацію роботи структурних підрозділів при формуванні єдиної обліково-аналітичної бази підприємства. Обліково-аналітичне забезпечення виробничо-фінансової діяльності суб’єкта підприємництва передбачає: первинне документування господарських операцій, групування в системі рахунків бухгалтерського обліку та відображення в реєстрах аналітичного і синтетичного обліку, узагальнення у фінансовій звітності, оцінку отриманих результативних даних та їх аналіз, проведення контрольних процедур, що є підґрунтям для прийняття виважених управлінських рішень.Item Особливості обліку та оподаткування ОСББ(BoScience Publisher, Boston, USA. 2025, 2025-02-13) Наталія Оляднічук, Ольга Підлубна; Nataliya Olyadnichuk, Olha PidlubnaДосліджено особливості обліку та оподаткування неприбуткової організації на прикладі об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ). Проаналізовано чинну законодавчу та нормативно-правову базу щодо обліку господарських операцій у неприбуткових організаціях та цільове використання коштів ОСББ. Розроблено алгоритм визнання та відображення доходів і витрат в бухгалтерському обліку, закриття періоду та формування звітності.Item ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ БІОЛОГІЧНИМИ АКТИВАМИ(Tampere, Finland, January 8, 2025. Tampere, Finland: Scholarly Publisher ICSSH, 2025., 2025-01-08) Наталія Оляднічук; Nataliya OlyadnichukДокументальне забезпечення обліку біологічних активів передбачає формування первинних документів, які є письмовим доказом виконання конкретної господарської операції. Документальне оформлення операцій з біологічними активами здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій щодо застосування спеціалізованих форм первинних документів з обліку довгострокових та поточних біологічних активів. Синтезована обліково-економічна інформація відображається в документах аналітичного і синтетичного обліку біологічних активів та розкривається у фінансовій звітності.Item Institutional Aspects of Development of Budget System: Theory and Practice of Ukraine(Studies in Systems, Decision and Control,, 2024) Rogovskii, I.L., Reznik, N.P., Osadchuk, N.V., ... Melnyk, L.Y., Ryzhakova, H.Метою даної статті є вдосконалення теоретичних засад та наукового обґрунтування підходів до підвищення ефективності архітектури бюджетної системи в Україні на основі якісного інституційного забезпечення її формування та функціонування. У статті використано системний та еволюційний підходи, які вимагають ієрархії сутнісного розуміння нового інституційного середовища та передбачають цілісність дослідження з виявленням різноманітних характеристик, прямих і зворотних зв’язків і зв’язків, що виникають у процесі формування інституційного середовища. нова архітектура бюджетної системи. Аналіз показує, що ступінь досконалості архітектоніки та інституційного середовища бюджетного процесу суттєво впливає на ефективність функціонування бюджетної системи, змінює філософію управління державними фінансами та створює стимули для домінування суспільного вибору. група Patmnem (ті, хто в першу чергу піклується про соціальні потреби), а не групи Olson (ті, хто мріє в першу чергу про власні потреби). Суть дослідження полягає у визначенні впливу інституційного середовища на бюджетну систему та процеси бюджетної децентралізації в Україні. Наукові результати, висновки та рекомендації проведених досліджень виносяться для впровадження на державному, регіональному та навчально-теоретичному рівнях. Практичний зміст визначається тим, що теоретико-методологічні положення, висновки та науково-практичні рекомендації складають наукову основу для розробки нової цілісної концепції розвитку національної архітектурної системи бюджетної системи в Україні з урахуванням інтеграції і світові економічні процеси.Item Efficiency of Management of Loan Funds in the Banking Industry of Ukraine: Data of the Factor Analysis of Credit Turnover(Marketing and Management of Innovations, 2019) Andros, S. Melnyk, L., Butenko, N., Zaikina, H. & Tykhenko, V.The article analyzes the rates of credit turnover by branches of the economy and by types of loans using indicators of the dynamic range, indices of average values and aggregate indicators. The purpose of the article is to provide a business case for efficiently managing credit resources in commercial banks based on a factor analysis of credit turnover by sector of the economy as a condition for optimizing a bank’s activities. The analysis of the literature shows that the management of credit resources in commercial banks is limited to the use of Western methods that are not adapted to the Ukrainian reality. The relevance of the article is the need to use the methods of economic and mathematical modeling to optimize the process of managing borrowed funds in the banking industry of Ukraine. Calculated average balances of credit investments. The article analyzes the hourly repayment of interest on loans by enterprises. Calculations of the volume of credit turnover are based on real indicators of the financial statements of Credit Agricole Bank. The study period was elected 2016-2017. Calculated the share of loans by industry in the portfolio of the bank. Defined one-day turnover on the repayment of bank loans by business entities. Calculated the duration of use of bank loans by business entities. The factors affecting the change in the rate of turnover of credit operations using the index method are analyzed. The index of the average duration of use of the loan of a constant composition is calculated. The average duration of use of bank loans by business entities has been determined. The structural change index, variable composition index, constant composition index, structure influence index are calculated. The article used the methods of factor analysis, probability theory, methods of economic and mathematical statistics. The effectiveness of borrowed funds management in the banking industry of Ukraine (on the example of Credit Agricole Bank) was confirmed by the data of a factor analysis of the loan turnover. The system of tasks solved by the proposed models includes the calculation of reasonable limits for attracting each type of resources and the effective interest rate to ensure increasing returns from the production of bank credit products and an increase in the share of the banking sector in creating the gross domestic product of the countryItem Забезпечення сталого економічного розвитку національного господарства: теорія, методологія та практика(Видавець "Сочинський М.М.", 2020) Михайловина С.О.У монографії викладені результати досліджень сучасних проблем сталого економічного розвитку національного господарства. Висвітлені соціально-економічні аспекти функціонування економіки. Розглянуто теоретичні та практичні засади функціонування фінансової системи країни. Значну увагу приділено теоретичним та практичним аспектам розвитку підприємницької діяльності як основи розвитку економіки країни. Розраховано на студентів, аспірантів, викладачів, наукових співробітників та фахівців, які займаються питанням розвитку економіки.Item Органічне виробництво – інноваційна активність аграрних виробників(Coventry, United Kingdon : Agenda Publishing House, 2019) Уланчук В.С.Інтеграція України у міжнародні структури світового та європейського рівнів формує економіку країни та направляє її діяльність на високоефективне інноваційне виробництво і розвиток міжнародних зв‘язків. Успішна і системна реалізація даних напрямів розвитку сприятиме тому, що сільське господарство України займе вагоме місце на світових ринках та покращить внутрішнє становище в державі. Основною метою розвитку агропромислового комплексу є неухильне піднесення матеріального рівня життя населення. Досягнення цієї мети вимагає вирішення продовольчої проблеми на основі підвищення економічної ефективності сільськогосподарського виробництва. В умовахринкової економіки проблема підвищення ефективності аграрного виробництва є визначальною в розвитку країни.Item Method for Determination and Recognition of Comprehensive Income of Business Entity(INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA34 E GERMANTOWN PIKE, NO. 327, NORRISTOWN, PA 19401 USA, 2019-04) Kucherenko, T (Kucherenko, Tamara) ; Melnyk, L (Melnyk, Liudmyla) ; Matros, E (Matros, Elena) ; Anishchenko, H (Anishchenko, Halyna) ; Mykhailovyna, S (Mykhailovyna, Svetlana)The theory and methodology of representation of comprehensive income of a business entity in financial reporting are considered. It is found that the modern interpretation of the concept of "comprehensive income" in the national financial statements, in contrast to the concept of "comprehensive profit" in IFRS, is based on a similar definition. It was established that comprehensive income indicator does not reflect the actual economic content of summary statement of financial results (comprehensive income report). It is substantiated that the said articles in Section II "Comprehensive Income" result only in the change in the value of assets as of a certain date, and the profit ( loss) received as a result of these operations is not related to the sale of goods, works, services, which confirms their unrealistic nature and provides confidence to call them "unrealized profits (losses)". It is proposed to make changes to the names of separate articles of form 2 and the report itself. The methodological discrepancy between operations concerning the 1st and 2nd sections f. 2 is explored, which made it possible to propose changes in the form and content of Section II of the Financial Results (Comprehensive Income Report)".Item Модернізація національної системи обліку й аудиту з використанням інструментів цифрової трансформації(Financial and credit activity problems of theory and practice, 2023) Шаповалова Алла; Кузьменко Олена; Поліщук Олег; Ларікова Тетяна; Мирончук ЗорянаItem Agriculture of Ukraine under the joint policy of the European union(Riga: Publishing House «Baltija Publishing», 2019) Rogach Svitlana; Vdovenko Larysa; Polishchuk OlehItem Особливості оподаткування ФОП на загальній системі(Умань : УНУС. 2024., 2024-11-14) Наталія Оляднічук, Альона Кецкало; Natalia Olyadnichuk, Alyona KetskaloЗагальна система оподаткування – це одна із форм обліку сплати податків при веденні підприємницької діяльності, головна перевага якої перед спрощеною системою оподаткування – це відсутність обмежень щодо обсягу доходу, кількості найманих працівників та видів діяльності. Загальна система оподаткування передбачає сплату податків з одержаного прибутку. Чистий оподатковуваний дохід ФОП розраховується як різниця між доходом, одержаним в результаті діяльності ФОП, і витратами, понесеними для одержання цього доходу. Базою оподаткування діяльності є сума отриманого чистого оподатковуваного доходу (прибутку).Item Сучасні тенденції розвитку оцінки в системі бухгалтерського обліку(Полтава, 2023-03) Кучеренко Т.Є.Item Парадигма сталого розвитку в системі бухгалтерського обліку(Київ: КНЕУ, 2023-03) Кучеренко Т.Є.Item Особливості оподаткування ФОП на загальній системі(Умань, Уманський НУС, 2021-11-14) Наталія Оляднічук, Альна КецкалоItem Складові бухгалтерської інформаційної системи(Полтава, 2024-03) Кучеренко Т.Item Деякі аспекти обліково-аналітичної системи(Київ, Держ. торг.-економ. ун-т, 2024-04) Тамара КучеренкоItem Складові бухгалтерської інформаційної системи(Полтава, 2024-03) Кучеренко Т.