Browse
Recent Submissions
Item ОСОБЛИВОСТІ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО НАВЧАННЯ В АГРАРНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ(Київ: Видавнича група "Наукові перспективи", 2023) Мовчан Людмила Володмирівна, Чучмій Ірина ІванівнаРозглянуто персоналізоване навчання як навчальний метод, який включає технології та використання мобільних пристроїв, що дозволяє студентам контролювати методи навчання, тим самим персоналізуючи свій освітній досвід. Зауважується, що глобалізація в освіті веде до зростання академічної мобільності, уніфікації навчальних планів і методів навчання, широкого поширення дистанційної освіти, з’являється розуміння необхідності використання нових форм в освіті. Викладання навчальних дисциплін у вищій школі повинно, безумовно, ставити за мету підготовку фахівця, знання і уміння якого повністю відповідають умовам сучасного інформаційного суспільства. Стверджується, що досягти якості сучасної освіти не можна, використовуючи застарілі методи і підходи в освіті. Порушено питання про необхідність покращення якості освіти в аграрних закладах освіти вживанням нових інформаційних технологій, а саме застосуванням персоналізованого навчання. Розглянуто чотири етапи володіння технології для індивідуального навчання з метою досягнення професійного розвитку. Персоналізація дозволяє студентам брати на себе справжню відповідальність за свою освіту, змінюючи динаміку між викладачами та студентами. Зазначено, що цифрові інструменти також допомагають студентам засвоїти та ефективно продемонструвати такі навички 21-го століття, як спілкування, співпраця, вирішення проблем, критичне мислення та креативність шляхом створення, використання, маніпулювання та обміну цифровим контентом.Item ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ НА ОСНОВІ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ(Дрогобич: Вид. дім «Гельветика», 2022) Людмила Мовчан, Наталія КомісаренкоУ статті подано визначення поняття «змішане навчання» в контексті викладання у закладах вищої освіти. Визначено ключові елементи змішаного типу навчання. Здійснено аналіз останніх досліджень та публікацій щодо доцільності та актуальності впровадження інноваційної організації навчального процесу у закладах вищої освіти. Вказано різні моделі досліджуваного навчання та описано технології змішаного навчання залежно від мети викладання. Встановлено, що дана інноваційна організація освітнього процесу – це технологічна готовність викладачів, студентів і закладу освіти, а також ґрунтовна методична підготовка кожної дисципліни, деталізована підготовка й організація не лише аудиторних занять, а насамперед самостійної роботи студентів. В статті розглядаються програмні комплекси різної спрямованості як елемент змішаного навчання. Доведено, що дана концепція була впроваджена у закладах вищої освіти як можливість вдосконалити викладання та навчання шляхом гармонізації переваг і недоліків аудиторного та дистанційного навчання. Метою нашого дослідження є визначення та характеристика змішаного навчання як інноваційної організації освітнього процесу у закладах вищої освіти на основі зарубіжного досвіду. Підсумовуючи, варто зазначити, що змішане навчання може охоплювати широкий спектр підходів до викладання у закладах вищої освіти. Технологічні інновації розширюють діапазон можливих рішень щодо ефективного навчання. Стає очевидно, що поєднання аудиторного та дистанційного навчання створює сприятливі умови для збільшення доступу до навчання, гнучкості викладання, удосконалення педагогічних методів та методик. Крім того, якісно впроваджене змішане навчання суттєво покращує освітній процес: можливість постійної підтримки студентів, зручність контролю процесу навчання, автоматизацію частини роботи викладача. Методичні підходи забезпечують занурення студентів у процес навчання, засвоєння матеріалу, ефективну взаємодію між суб’єктами навчання, персоналізацію навчанняItem Метод проектів у вивченні англійської мови студентами економічних спеціальностей закладів вищої освіти: перспективи використання(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019) Чучмій І. І.; Каричковська С. П.Item Порівняльний аналіз вступних кампаній в університетах Черкаської області(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024-11-29) Каричковська С. П.; Мовчан Л. В.; Чучмій І. І.Item Відапелятивні ороніми історичної Уманщини антропогенного походження(Університет імені Альфреда Нобеля, 2021-09-29) Колесник О. Б.; Каричковська С. П.Item ОСНОВНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Дрогобич: Видавничий дім "Гельветика", 2021) Людмила Мовчан, Наталія КомісаренкоУ статті висвітлені питання інклюзивного навчання у закладах вищої освіти. Сьогодні організація освітнього процесу для осіб з особливими потребами є не лише однією з фундаментальних засад розвитку освіти, але й філософією розуміння участі людини у житті суспільства. Інклюзія та справедливість закладають основи для якісної освіти та навчання. В статті наголошується, що розвиток сучасної України та її інтеграція у європейський простір значною мірою впливають на формування освітньої політики. Тому освіта студентів з особливими потребами на сьогодні є однією із важливих завдань для країни. Вказано на необхідність створення дійсно інклюзивного середовища в закладах вищої освіти, де кожен студент зможе відчути важливість свого існування і здобути певну професію. Суспільство зобов’язане надати можливість кожній молодій людині повністю реалізувати свій потенціал, приносити користь суспільству і стати повноцінним його членом. Доведено, що найбільш прогресивною системою освіти для осіб з функціональними обмеженнями здоров’я є інтегрована або інклюзивна освіта, яка передбачає включення осіб з інвалідністю в масовий навчальний процес. Розкрито сутність інклюзивної освіти як можливість для молоді повною мірою брати участь у повсякденному житті. У статті проаналізовано та розкрито основні засади організації освітнього процесу для студентів з особливими потребами у закладах вищої освіти. Зроблено висновки, що основними умовами для ефективного впровадження інклюзії у закладах вищої освіти є: забезпечення матеріально-технічної бази, прийняття студента з особливими потребами, розуміння особливостей інклюзії, надання кваліфікованої допомоги з боку компетентних викладачів та студентів, надання індивідуального підходу та диференційного викладання, що дозволить зробити навчання гнучким особистісно орієнтованим. В статті наголошується, що країни з демократичним устроєм пропонують цінності громадянського суспільства, яке базується на ідеях рівноправності, толерантності та інклюзії.Item ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО НАВЧАННЯ ДИСЦИПЛІН ГУМАНІТАРНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩІЙ ШКОЛІ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ(Київ: Видавничв група "Наукові перспективи", 2023) Мовчан Людмила Володимирівна; Каричковська Світлана Петрівна; Чучмій Ірина ІванівнаВ статті розглянуто особливості персоналізованого навчання при викладанні гуманітарних наук у закладах вищої освіти України як інноваційної технології покращення якості освіти. Сьогодні в освіті широкого поширення набувають різні види і форми освіти, що є провідною умовою всебічного розвитку особистості, збагачення її творчого потенціалу, засобом реалізації здібностей, а також зростанням професійної компетенції, удосконаленням раніше здобутих знань, умінь і навичок. Автори зауважують, що нові умови вимагають нових підходів. Сьогодні кожному педагогу важливо усвідомити завдання підготувати не студентівформалістів, які здатні лише відтворювати набуті в процесі навчання знання, але таких, що вміють творчо мислити, зіставляти та аналізувати факти, аргументовано захищати власну точку зору. Вони повинні мати достатню теоретичну підготовку, яку б уміли реалізувати на практиці в житті та для подальшого навчання. Щоб бути готовими до навчання, роботи та життя в технологічному суспільстві, студентам потрібна здатність збирати, розуміти, оцінювати, синтезувати і відтворювати інформацію та ідеї, проводити оригінальні дослідження, уміти брати на себе відповідальність та вирішувати проблеми, аналізувати та створювати великий обсяг друкованих і недрукованих текстів у старих і нових медіаформах. Зазначається, що для розкриття творчих можливостей студентів, задоволення їх особистих та суспільних інтересів, викладачу необхідно володіти методиками, які стимулюють конструктивно-критичне мислення, розвивають творчі здібності здобувачів освіти. Досягнути цих завдань можливо тільки за умови інноваційного, творчого підходу до процесу навчання. Автори наголошують, що використання персоналізованого навчання у закладах вищої освіти сприяє кращому опануванню ключових компетентностей, що є головним критерієм якості освіти. Персоналізоване навчання – це освітній підхід, який враховує особливі потреби, інтереси та сильні сторони кожного студента та забезпечує унікальний досвід навчання на основі індивідуальних рис здоувачів освіти.Item НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ЛЕКСИКИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «АГРОІНЖЕНЕРІЯ» В АГРАРНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ(Київ: Видавнича група "Наукові перспективи", 2022-05-23) Чучмій Ірина Іванівна, Мовчан Людмила ВолодимирівнаУ статті розглянуто модель вивчення лексики за професійним спрямуванням на прикладі дисципліни «Іноземна мова (англійська)» для здобувачів початкового рівня вищої освіти спеціальності «Агроінженерія» Уманського національного університету садівництва. Наголошується, що навчання студентів аграрних закладів вищої освіти іноземній лексиці є невід’ємною складовою формування навичок іншомовного спілкування останніх. Обґрунтовано приклади вправ для навчання студентів термінологічної лексики у процесі вивчення дисципліни «Іноземна мова (англійська)», які включають перекладні та безперекладні типи вправ. Здійснено опис вищезазначених типів вправ в межах навчальної програми з дисципліни «Іноземна мова (англійська)» для студентів спеціальності «Агроінженерія» УНУС. З’ясовано, що необхідно поетапно впроваджувати іншомовну лексику в мовленнєвий простір студентів-агроінженерів з метою ознайомлення їх з новими лексичними одиницями та їх автоматизації в системі тренувальних вправ з метою оволодіння студентами мовленнєвими вміннями на рівні, достатньому для здійснення фахового англомовного спілкування. Визначено, що вищезазначені вправи сприятимуть вивченню студентами термінологічних одиниць та підвищенню іншомовної та професійної компетентності останніх. Як висновок, одним із важливих завдань у підготовці фахівців аграрної галузі, які досліджують управління й використання земельних ресурсів, є розвиток їх знань іноземних мов та мовленнєвих навичок для співпраці на світовому аграрного ринку.Item Domestic and Foreign Experience in Training Future Managers of Educational Institutions.(Journal of Higher Education Theory and Practice., 2022-06-29) Бечко Яна ВалеріївнаAbstract. The purpose of the presented research is to study, summarize and analyze the Ukrainian and international experience of training future teachers who will hold senior positions in educational institutions. The methods of information analysis and synthesis, the comparative method, as well as the method of induction and deduction were used in this study. At the final stage of the study, the method of analyzing scientific literature relevant to the subject of the study was used. The study analyzes the current state of training of future leading educational institutions, master’s degree students in the specialization “Management of educational institutions” on the example of educational institutions in Ukraine. Some information about universities in Poland, the United States of America, the United Kingdom and Canada was reviewed. The practical value of the presented research lies in the fact that the information from it can be used to study the international experience of training future teachers and analyze working strategies to improve the quality of teacher training in higher education institutions.Item Особливості функціонування лексико-семантичних варіантів іменника англ. Fire у процесі фразеотворення(Вісник Університету імені Альфреда Нобеля, 2021-05-11) Бечко Яна ВалеріївнаСтаттю присвячено проблемі участі лексико-семантичних варіантів багатозначного іменника англ. fire в процесі утворення фразеологічних одиниць. Ми поставили за мету з’ясувати, у який спосіб відтворюється семантичний діапазон багатозначної лексеми термічної семантики англ. fire в структурі фразем. Для досягнення цієї мети застосовано такі методи дослідження: описовий, зіставний, метод словникових дефініцій, метод фразеологічної аплікації для встановлення фразеопохідних значень, а також метод встановлення змісту мовних стереотипів. Принагідно залучався історико-етимологічний метод, а також методики фреймового моделювання і кількісних оцінок. Описано особливості реалізації системи лексичних значень багатозначного іменника англ. fire на фразеологічному рівні та встановлено структурні типи фразеологічних одиниць, щодо яких семантеми досліджуваного іменника англ. fire беруть на себе фразеотворчу функцію. Особливості функціонування багатозначного іменника з термічним значенням англ. fire у фразеологічних одиницях аналізується в рамках дослідження загальної проблеми взаємозв’язків між лексико-семантичним та лексико-фразеологічним рівнями мовної системи. Зазначена проблема в сучасній фразеології є актуальною. Крім того, у статті зазначено вплив лексико-семантичних варіантів багатозначного іменника англ. fire на загальні тенденції смислового розвитку досліджуваного іменника в структурі ідіоматичних сполук, що мають спільний ключовий лексичний компонент англ. fire.Item Study of the Impact of War Migration of the Population on the Ukrainian and European Labour Market(University of Szczecin, 2024-05-31) Vitalii Rybchak; Nataliia Verniuk; Inna Novak; Yuliia FernosItem РОЛЬ КОНОТАТИВНО-АСОЦІАТИВНИХ РИС НАЙМЕНУВАНЬ ВОГНЮ У ФРАЗЕОЛОГІЧНОМУ КОНТЕКСТІ (2023)(Видавничий дім «Гельветика», 2023-06-20) Бечко Яна ВалеріївнаIn our article we consider the problem of semantic development of substantives of thermal semantics of Eng. fire, Germ. Feuer and Ukr. вогонь in the inner-phraseological context, and we also find out how the meanings acquired by the corresponding lexemes in the intra-phraseological context, as well as the semantic structure of the idioms, where these lexemes are included in one or another of their dictionary meanings, allow us to determine the peculiarities of the features of a certain concept, implemented on the lexical-phraseological levels. In our article, we found out the “hidden” features of the conceptual content of these “fire” lexemes, which are absent in traditional dictionary definitions, as they belong to the connotative-associative periphery of their significant meaning. We also determined how semantic derivation, in particular in the intra-phraseological context, brings these “hidden” features to the primary stage, since it is on them the secondary, derived variants of the meaning of the corresponding words are based. For our research we used as the main, descriptive and comparative methods which were implemented in specific research methods and procedures, such as structural and semantic analysis of the inner form of idioms, method of dictionary definitions, method of internal and external translation and the method of phraseological application to establish phraseological derivative meanings as well as the method of establishing the content of language stereotypes (according to E.Bartminskyi). Occasionally, the historical and etymological methods were used, as well as methods of frame modeling and quantitative estimation. As a result of the analysis of phrases with key lexemes of thermal semantics of Eng. fire, Germ. Feuer and Ukr. вогонь, we must mention that the linguistic image of fire, which we find in the analyzed units of the lexical-phraseological system, will not be completely “coherent”, that is, agreed in its semantic details, but, on the contrary, to a certain extent heterogeneous and contradictory, which, in the end, is explicitly emphasized in the content of some of these units, also reflected in contradictory phraseological-semantic variants of lexemes denoting fire.Item РОЛЬ КОНОТАТИВНО-АСОЦІАТИВНИХ РИС НАЙМЕНУВАНЬ ВОГНЮ У ФРАЗЕОЛОГІЧНОМУ КОНТЕКСТІ (2023)(Видавничий дім «Гельветика», 2023-06-20) Бечко Яна ВалеріївнаIn our article we consider the problem of semantic development of substantives of thermal semantics of Eng. fire, Germ. Feuer and Ukr. вогонь in the inner-phraseological context, and we also find out how the meanings acquired by the corresponding lexemes in the intra-phraseological context, as well as the semantic structure of the idioms, where these lexemes are included in one or another of their dictionary meanings, allow us to determine the peculiarities of the features of a certain concept, implemented on the lexical-phraseological levels. In our article, we found out the “hidden” features of the conceptual content of these “fire” lexemes, which are absent in traditional dictionary definitions, as they belong to the connotative-associative periphery of their significant meaning. We also determined how semantic derivation, in particular in the intra-phraseological context, brings these “hidden” features to the primary stage, since it is on them the secondary, derived variants of the meaning of the corresponding words are based. For our research we used as the main, descriptive and comparative methods which were implemented in specific research methods and procedures, such as structural and semantic analysis of the inner form of idioms, method of dictionary definitions, method of internal and external translation and the method of phraseological application to establish phraseological derivative meanings as well as the method of establishing the content of language stereotypes (according to E.Bartminskyi). Occasionally, the historical and etymological methods were used, as well as methods of frame modeling and quantitative estimation. As a result of the analysis of phrases with key lexemes of thermal semantics of Eng. fire, Germ. Feuer and Ukr. вогонь, we must mention that the linguistic image of fire, which we find in the analyzed units of the lexical-phraseological system, will not be completely “coherent”, that is, agreed in its semantic details, but, on the contrary, to a certain extent heterogeneous and contradictory, which, in the end, is explicitly emphasized in the content of some of these units, also reflected in contradictory phraseological-semantic variants of lexemes denoting fire.Item To the issue of the use of case study method during foreign language teaching(Видавничий дім «Гельветика», 2024-06-28) Бечко Яна Валеріївна; Комісаренко Наталія ОлександрівнаThe article is devoted to the analysis the definition and main characteristics of the case study method as one of the most famous methods of modern education, and also to the systematization of the main theoretical statements about the case study method in teaching students of a higher education institutions. The authors find out how the use of the case study method in teaching students of a higher education institution can help in the formation of positive motivation for learning a foreign language, increase cognitive activity, make involvement of students in the education process more active, as well as stimulate the independent activity, the development of creative abilities and non-standard thinking. In contrast to traditional methods of teaching a foreign language in higher educational institutions, which are based on lectures, and the participation of students in classes is minimal, the case study method requires the active participation of the student in the learning process. In their research, the authors define the case study method as a student-oriented activity based on a description of a real situation, which usually includes a problem and its solution. In addition, the main advantages of the case study method as an active method of foreign language teaching are described in the article. Since the case study method is based on a group analysis of the situation and proposals for its solution, the advantage is full immersion in the problem and actions of the teacher: his knowledge of the situation and organization of the discussion. Also, this method allows students to transfer their theoretical knowledge to practice. A case can directly include the case itself, methodological recommendations for its implementation, informational and didactic materials, questions for discussion, as well as tasks for students. One of the main conditions for using the case study method is critical thinking. Critical thinking helps to put forward different approaches, solution options, to consider the subject from different angles, it involves coming up with an original solution. The use of the case study method during foreign language teaching allows students to show creativity in their activities and transfer theoretical knowledge about the cultures of different countries to practice. The emphasis in education process is going to shift from obtaining ready-made knowledge to the process of their independent search. There is a cooperation between the teacher and students, in which students and the teacher are equal in discussing and finding a solution to a certain problem.Item СМИСЛОВИЙ РОЗВИТОК АД’ЄКТИВА ТЕРМІЧНОЇ СЕМАНТИКИ НІМ. HEIß У КОНТЕКСТІ ВНУТРІШНЬОЇ ФОРМИ ФРАЗЕМ(Видавничий дім «Гельветика», 2022-05-08) Бечко Яна ВалеріївнаThe article is devoted to the analysis of semantic development of the adjective Germ. heiß in the context of the inner form of idioms which include a common key lexical component. The purpose of the article is to find out how the inner form of these phraseological units correlates with phraseological meanings of the key lexical component. For our research we used as the main, descriptive and comparative methods which were implemented in specific research methods and procedures, such as structural and semantic analysis of the inner form of idioms, method of dictionary definitions, method of internal and external translation and the method of phraseological application to establish phraseological derivative meanings as well as the method of establishing the content of language stereotypes (according to E.Bartminskyi). Occasionally, the historical and etymological methods were used, as well as methods of frame modeling and quantitative estimation. As a result of the study of idioms which include a common key lexical component Germ. heiß, we can admit that the studied adjective has a model of sense development, according to which the temperature characteristic is the onomasiological basis for expressing characteristics related to the emotional-affective sphere, they may be directly related to the properties and states of the human psyche, or their manifestation in the relevant features of certain types of human activity. In each case, however, these are features that are characterized by a high degree of intensity of their implementation. It should be noted that in this emotional-affective sphere, the delineation of something as «hot» can have both positive and negative evaluative connotations. It is interesting to mention that this axiological ambivalence finds a fairly clear parallel in the secondary development of the adjective Germ. heiß in other sense areas, where thermal semantics, on the one hand, motivates the expression of various unconditionally positive qualities and generally very positive evaluative meaning, and on the other hand, it acts as an internal form for expressing negative traits in one way or another, in particular associated with negative influence on humans. Taking into account the semantic development of the adjective Germ. heiß in the context of the inner form of the studied idioms, as well as considering such aspects of the inner form as transparency, universality, metaphoric/metonymic nature, it should be noted that the inner form of idioms of nominative-terminological nature tends to metonymy. Predicative-figurative phraseological units mainly have the character of a generalized metaphor. Among them there are also many cases with obscured motivation, which requires the use of historical extralinguistic information.Item SEMANTIC DEVELOPMENT OF THE POLYSEMOUS LEXEME ENG. FIRE IN THE INTEGRAL STRUCTURE OF PHRASEOLOGICAL UNITS (2023)(Видавничий дім «Гельветика», 2023-10-07) Бечко Яна ВалеріївнаIn our article, we focused on the peculiarities of the semantic display of the polysemantic lexeme English. fire in phraseological context and on the reflection of this development in the integral semantic structure of the group of phraseological units with the corresponding key component in the form of a frame, determining for the interpretation of the FIRE concept at the phraseological level. By phraseological context we understand both the internal structure of phraseological units and the integral structure of the corresponding phraseological groups. Having studied idiomatic phrasemes, we found out whether the set of phraseological units with the mentioned lexeme as their key unit constitutes a system-organizing whole and the role of the lexeme Eng. fire in structuring of the corresponding phraseological group. We also tried to determine whether the lexeme we are studying can acquire a phraseologically related meaning, or, when used as part of phraseological units, it simply implements its system of meanings, inherent to it as a unit of the lexical-semantic system and presented in explanatory dictionaries. Our analysis was aimed at more fully elucidating the content of the FIRE concept and its semiotic-model potential. In our article, we find out in what way the specific meaning of the word Eng. fire affect the general meaning of the phraseological unit that includes this word. In this regard, the degree of motivational transparency of the internal form of phraseological units is important, because it is this transparency that allows to correlate certain components of the integral meaning of the phraseme with the corresponding lexemes in its composition. However, idioms differ in this sense, having more or less motivational transparency or being opaque because their motivation is either purely conventional or historically obscured. The analysis of the semantic display of the lexeme Eng. fire at the phraseological level testified that this display is uneven and even selective. Phrase-making activity in the phraseological context of the English language is revealed only by the semantemes “fire, flame” and “making fire”, partially coinciding in terms of their expression of secondary phraseologically related meanings. Regarding the division of the analyzed phraseological units into nominative and predicative, it should be noted that predicative compounds constitute the main array of the grouping. A common feature for the integral semantics of most of them is the designation of a certain situation, which is distinguished by the feature “nature of effective influence”. As we have seen from the examples, this influence can be constructive and destructive, and this contrast is decisive for the semantic structure of the analyzed group. From a quantitative point of view, phrasemes with the meaning of destructive influence predominate, which gives reason to consider this contrast as a privative one, and phrasemes with the meaning of constructive influence as a marked (by virtue of a smaller number) member of this privative correlation. It is worth to mention that in many phrasemes, fire is depicted as a source and even a subject of destructive actions aimed at a person and his environment; but such a source may often not be specified precisely as fire, but instead appears precisely as “something unspecified (generalized) and dangerous”. Much less often, fire appears as a source or tool of constructive influence. The situations described in idioms almost always relate to a person in one way or another, to his relationships with the environment in which he exists.Item Navigating the AI Frontier: My Journey in the “Using ChatGPT in Higher Education” Course.(TESOL Hawai'i, 2024-02) Yuliia FernosThe article explores the transformative potential of AI tools, particularly ChatGPT, in higher education. Through a five-week course, participants learned to integrate ChatGPT into their teaching methods, improving efficiency, supporting student learning, and addressing ethical considerations. The course highlighted the importance of clear prompts for optimal AI use and emphasized fostering critical perspectives on AI's role in education. Practical assignments enabled participants to apply AI in realistic scenarios. The author concludes that teaching responsible AI usage is crucial for preparing students and educators for a future shaped by AI.Item ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В АГРАРНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ.(Видавнича група «Наукові перспективи», 2022) Лазарев О.В., Комісаренко Н.О., Фернос Ю.І.Item Реалізація професійно орієнтованого підходу та особистісно орієнтованої технології у викладанні іноземної мови в аграрному ЗВО(Видавнича група «Наукові перспективи», 2022) Лазарєв О.В., Фернос Ю. І.У сучасних умовах важлива орієнтація на загальнолюдські, вічні цінності. Тому серед вимог, що ставляться до фахівців, випускників закладів вищої освіти, міститься комунікативний елемент, який сприяє розвиткові міжкультурних зв’язків та гуманізації міжетнічних відносин. Сьогодні виникає потреба в оволодінні не однією, а двома та трьома іноземними мовами.Вивчення іноземних мов відіграє важливу роль у гуманітарній підготовці студентів. Під гуманітарною підготовкою ми розуміємо розширення кругозору студентів у області історії, літератури, філософії, підвищення їхньої загальної культури мислення, спілкування, мови. Вивчення іноземних мов у вищій школі не лише розвиває лінгвістичну компетенцію студентів, а й знайомить їх із культурою країни, мова якої вивчається. Іноземна мова є засобом, що забезпечує діалог культур. Студенти повинні ясно усвідомлювати, а завдання викладача – допомогти їм у цьому, що вони приходять на практичне заняття з іноземної мови не лише для того, щоб вчитися, але і для того, щоб спілкуватися. Освоєння та використання професійноорієнтованого підходу буде сприяти вирішенню проблеми інтенсифікації процесу навчання іноземних мов студентами аграрних спеціальностей. Використання при цьому особистісноорієнтованої технології зумовлено наявністю особистісносмислового змісту як студентів, так і викладача. Особистісно орієнтована технологія навчання, що застосовується під час вивчення іноземних мов, ставить у центр всієї освітньої системи особистість студента, розвиток його природних потенціалів, професійних прагнень. Саме реалізація професійно орієнтованого підходу у навчанні студентів має на меті різнобічний, вільний і творчий фаховий розвиток студента, його професійної компетентності. Викладачеві необхідно органічно поєднувати дві системи: викладання предмета та роботу з особистіснопрофесійною сферою студентів.Item ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРАРНОГО ПРОФІЛЮ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Лазарєв О.В., Фернос Ю.І.У наш час, коли глобалізація визначає умови конкуренції на ринку праці, володіння іноземними мовами визнається ключовим компонентом успіху. Аналіз стану проблеми навчання іноземних мов серед студентів аграрних вищих навчальних закладів підкреслив необхідність системного підходу до теоретичних основ підготовки до професійно орієнтованої іншомовної комунікації для майбутніх фахівців аграрного профілю. Наше дослідження спрямоване на аналіз методів підготовки студентів до іншомовного спілкування у майбутній професійній діяльності, з фокусом на розвитку комунікативних та професійних навичок, що становлять як професійну, так і мовну компетенцію учасників професійно орієнтованої іншомовної комунікації. Остання трактується широко, як міжмовний діалог загалом, а також відносно до сфери професійної діяльності, у якій вона здійснюється. Серед фундаментальних аспектів статті – розгляд сутності іншомовної комунікації як міжмовного діалогу загалом та в контексті сфери професійної діяльності. Важливість вміння ефективно спілкуватися в іншомовному середовищі та уміння адаптуватися до нових умов роботи визначають іншомовну комунікацію як ключовий елемент підготовки майбутніх фахівців. Опитування студентів, яке ми провели, підтвердило, що респонденти усвідомлюють важливість іншомовної комунікації для їхньої професійної кар’єри. Проте конкретні відповіді також висвітлили труднощі, з якими студенти зустрічаються в процесі професійно орієнтованої іншомовної комунікації. Ці труднощі включають в себе не тільки технічні аспекти мовлення, але й психологічні, поведінкові, організаційні та культурні. Наша робота спрямована на виявлення недоліків та можливостей у підготовці студентів до ефективної іншомовної комунікації в професійному середовищі. Ми прагнемо розробити рекомендації щодо оптимальних педагогічних підходів та методів, які можуть бути впроваджені в навчальний процес для поліпшення підготовки майбутніх фахівців аграрного сектора до високоякісної професійної іншомовної комунікації.